Развитие художественно-творческих способностей учащихся через фестивальное движение = Development of artistic and creative abilities of students through the festival movement
Статья в журнале
Русский
37.036.5(571.56-21)
литературно-музыкальный фестиваль; искусство; театр; способности детей; самореализация; композиция; literary and musical festival; art; theater; children’s abilities; self-realization; composition
Народное образование. Педагогика / Общеобразовательная школа. Педагогика общеобразовательной школы / Внеучебная работа в общеобразовательных учреждениях
The article is devoted to highlighting the favorable conditions created back in the90s of the 20th century for the development of an emotionally positive perception of art, which contributes to the formation of an aesthetic attitude towards the world around us, helping every child to open up, believe in himself, andself-realize. This experience of the festival movement has today been reformatted and designed taking into account modern socio-culturalneeds, the Federal State Educational Standard, the resources of the regional component, the interests and capabilities of children.
Андреева, Т. А. Развитие художественно-творческих способностей учащихся через фестивальное движение / Т. А. Андреева ; МОБУ "Средняя общеобразовательная школа N 26" // Народное образование Якутии. - 2024. - N 1 (130). - С. 72-74.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Организация воспитания и образования. Школоведение,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Организация воспитания и образования. Школоведение.
Войдите в систему, чтобы открыть документ